lördag 9 augusti 2014

Avslutning

Det har varit roligt att sy Tula Pink-blocken tillsammans med Er 
och för att fira att alla 100 blocken är sydda, 
bestämde Maja, Ullis och jag att vi skulle lotta ut några vinster bland Er, 
som sytt alla 100.

Nedan ser Ni vinster och vinnarna

Skänkt av Quilterian och vinnaren är Viveka Berg

Skänkt av Bussler & Bussler och vinnaren är Eva Halvarsson

Skänkt av Tyger o Ting och vinnaren är Ulla Romild

Dessa tyger är skänkta av Lapp-Elisa 
och vinnarna är Anna-Greta Johansson och Dolores Johansson

Skänkta av Quiltdesign och vinnaren är Ingrid Gammelsaeter

Grattis till Er alla!!!

När Ni sedan sytt Era kviltar helt klara, kviltade och kantade, lägg gärna in dem på den här bloggen.
Läs mer om det i förra inlägget.

Sist men inte minst vill vi tacka alla våra 10 sponsorer


Ett stort tack från oss för att Ni ville vara med och sy!

Maja, Ullis och Gunilla

8 kommentarer:

  1. Stort Tack för den fina vinsten!

    SvaraRadera
  2. Ooooo, vad glad jag blir - tusen tack för den fina vinsten!!!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad kul! Jag är otroligt nöjd med att jag gjort klart alla 100 - och så vann jag också. Stort tack!

    SvaraRadera
  4. Jag är mycket nöjd med att ha sytt alla hundra blocken ur Tula Pink´s bok.
    Och ser nu att på grund av det har jag dessutom vunnit några fin tyger.
    Så jag reser mig och tackar och bugar!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Jag är jätte glad för er att i fick ett sådant deltagande .Allt ger ju inte sig själv utan det fodrar lite back up. Nu när ni i är hamn så kan jag bara säga Grattis till ER för ett bra genomfört arbete.
    Själv hade jag säkert hängt på men i den stund fanns varken lust eller tid ...men min ställsättning var att sy alla 100 block och de är nu färdiga sedan en tid tillbaka .Vid ett hål i programmet kanske i höst så blir de också ihopsatta.
    Vi alla har följt er och blivit INSPIRERADE av varje sytt block och nu börjar ju även färdigsydda toppar dyka upp.
    Ett riktigt eldorado för oss quiltare.Kram och Grattis till ER önskar Bambi

    SvaraRadera
  6. Äsch min maskin har varit på semester. Men jag ska sy kvilten klar i höst :).
    Tack till er och ett roligt projekt som var annorlunda.

    SvaraRadera
  7. Så kul har det varit att sy dom. Tack Maja,Ullis och Gunilla för att ni startade det hela. Har inte bestämt vad jag ska ha för bakgrundstyg än,så det får ligga ett tag
    Hälsn Elisabet i Järfälla

    SvaraRadera
  8. Å så morsomt at jeg har vunnet, vilken overaskning..... :-)
    Det har värt jättetrevelig å sy sammen, og jeg ble ganske nöyd med resultatet for begge mine arbeider.
    Kan godt tenke meg å delta i flere slike sysammen prosjekt.

    SvaraRadera